Dyraste kursen på jorden?

Upptäckte precis att kurslitteraturen inför nästa kurs endast kan köpas av miljonärer.
Helt allvarligt!
Vi lever på si så där näst intill existensminimum som studenter,
jag får ca 7900:- /mån, där pengarna ska gå till hyra, mat, månadskort på KLT och kurslitteratur (nej allt annat får man bara skippa).

Och svaret är ja, det går att leva på så lite pengar, på något konstigt vis har jag, storslösarn, lärt mig att hushålla med den lilla summan!

Men kan någon som bestämmer över utfomningen av kursplanerna, förklara för mig hur i helvete man faktiskt SKA klara det när kostnaderna för litteraturen till en kurs går upp över 3000:-
HUUUUUUUUUUR!?!?!?!?!?!



"Men låna på biblioteket" Ja, det skulle man ju kunna göra om inte alla böcker var reserverade i över två månder framöver. Jag ska hinna plugga till tentan också, inte läsa det för skojs skull tyvärr och då lär man ha tillgång till böckerna när man verkligen måste..




Jag sitter seriöst nästan och gråter, för jag vet inte hur fan det ska gå ihop...
This sucks...

Ibland blir jag bara att fråga mig:
Var det verkligen värt att säga upp ett jobb med hyfsad inkomst, stabilitet, rutin i livet och världens bästa lägenhet! för det här..?

Och fråga två: Måste jag verkligen använda julklappspengarna, där mamma skrev klart och tydligt "använd inte till kurslitteratur" på, ändå nu eller?

THIS SUCKS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0