Idag har jag gjort nästan ingenting


Grabbarnas balkong på gräddhyllan är min favoritplats i världen just nu
Den är underbar.



Idag hittade jag, Hannes, Jesper och Jespers vän en lekpark när vi var ute och gick.
För en sekund lekte jag med tanken att jag var fem år igen.
Att allt var bra och inga problem fanns,
och när olyckan ändå var framme så kunde mamma eller pappa alltid göra allt bra igen.

Jag försökte gunga jättehögt,
höjden man alltid ville nå när man var liten.
Men sen insåg jag att jag hade vuxit upp och blivit höjdrädd.
Sen tänkte jag göra som Jesper och hoppa så långt man kan ifrån gungan i hög fart.
Men då insåg jag att jag precis som när jag var liten inte vågade.
För jag är rädd för smärta.
Så jag stannade gungan med fötterna, gick av,
och sen var jag nästan 25 igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0